piątek, 14 kwietnia 2017

Delikatny podmuch zapisanych słów


''Książki. Strony zapisanego równym drukiem papieru i zapach farby drukarskiej. Niezliczona liczba zdań tworząca jedną całość, opisująca każdy moment, każde uczucie bądź emocje książkowych bohaterów. Tajemnicze okładki czekające tylko aby otworzyć je i pochłonąć jednym tchem. Magia słów pobudzająca wyobraźnię, nasuwająca fantastyczne obrazy nie sposób do opisania. Czarująca fabuła i chwytliwy tytuł zapraszające do jakże pięknego i bogatego świata książek. Losy wspaniale wyimaginowanych postaci, rzeczywistych bohaterów stających się z biegiem czasu przyjaciółmi, postaciami lubianymi mniej lub bardziej. Książki. Targające silnymi przeżyciami, przynoszące ukojenie, a także rozpacz i nienawiść. Wchodząc na paluszkach w świat bohaterów przejmuję się każdym ich zmartwieniem, płaczę ze śmiechu lub wzruszam się, a łzy szczęścia płyną mi po policzkach. Czytając utożsamiam się z bohaterami, przypisuje sobie ich cechy, przeżycia, a także staję się jednym z nich. Książki. Pisane z charakterem, pasją, czytane z pałającymi policzkami, tak szybko kończące się. Odkładane na półkę z westchnieniem ulgi, rozczarowania, z głową zaprzątniętą przemyśleniami na temat takiego, a nie innego zakończenia. Odkładane by znów do nich powrócić i ponownie przeżyć fascynującą przygodę, pośród przeglądania zakurzonych cienką warstewką pyłu półek.''

Postanowiłam pokazać wam dzisiaj pięć książek, które w ostatnim czasie udało mi się przeczytać. Chciałabym przybliżyć wam choć trochę ich tematykę i zaprosić was do ich tajemniczego świata.

1. Zoe Sugg ''Girl Online Solo''
To trzecia część bestsellerowej serii znanej brytyjskiej autorki Zoelli. Przedstawia dalsze losy Penny Porter, jej zmagania ze stanami lękowymi, a także jej codzienne życie i prześladujące ją wspomnienia dotyczące Noah. W tej części Penny poznaje przystojnego Szkota z akademii swojej przyjaciółki Megan, wyjeżdża do Szkocji by pomóc mamie w przygotowaniu ważnego wesela na zamku Lochland, a także poznaje bardzo utalentowaną dziewczynę imieniem Posey, która musi zmagać się z tremą. Oczywiście nie zapomina również o swoim blogu, którego możemy przeczytać między rozdziałami książki. Jej całokształt oceniam bardzo pozytywnie i jestem pewna, że jest to książka idealna na wiosenny poranek.

2. Jojo Moyes ''Kiedy odszedłeś''
Jeżeli jeszcze nie przeczytaliście jej pierwszej części, koniecznie po nią sięgnijcie! Niejednokrotnie już przekonałam się o tym, że książki tej autorki to prawdziwe mistrzostwo! Po przeczytaniu ''Zanim się pojawiłeś'' wiedziałam, że muszę sięgnąć po więcej. Tak natrafiłam na kolejną część, która również mega mnie zauroczyła. W tej części śledzimy dalej losy Louisy Clark, jej próby radzenia sobie z rzeczywistością po śmierci Willa, a także stajemy się świadkami wyborów Lou. Ważnym wątkiem jest przede wszystkim pojawienie się córki Willa, ważna propozycja pracy w Nowym Jorku, a także pojawienie się ratownika Sama w życiu Lou. Według mnie to książka pełna emocji, przepełniona przeżyciami bohaterów. Zresztą co wam będę opowiadać, sami przeczytajcie i przekonajcie się, że to perełka wśród bestsellerów.


3. Gayle Forman ''Zostaw mnie''
Nie wiem jak wam, ale mi książki tej autorki również są dobrze znane. Nie każda z nich natomiast okazała się rewelacją, zdarzało mi się narzekać nieraz na zbędne opisy. Jednak ta książka wyjątkowo mi się spodobała, ma naprawdę w sobie to coś. Opowiada o wiecznie zabieganej, pracującej matce Maribeth Klein, która pewnego dnia postanawia uciec od codziennej rutyny. Porzuca dom i wyjeżdża, gdyż ma dosyć ciągłego usługiwania i bycia na co dzień niedocenianą. Głównym problemem poruszanym w książce jest współczesne macierzyństwo, które nie zawsze przedstawia się w kolorowych barwach. W książce mowa jest także o popełnianiu błędów, przebaczaniu, a także o tym jak bohaterowie z biegiem czasu stają się lepszymi ludźmi. Jej fabuła naprawdę wciąga i z całego serduszka mogę wam ją polecić.

4. Agata Czykierada- Grabowska ''Jak powietrze''
Natomiast ta książka również mnie nie zawiodła. Myślałam, że będzie to jedna z nudnych romansideł, mająca wiele wątków, jednakże myliłam się do niej i to bardzo. Już od pierwszej chwili wciągnęłam się w losy głównych bohaterów, analizowałam ich wybory i starałam wcielić się w ich sytuację. Po odłożeniu jej na półkę ciężko było mi rozstawać się z tytułową Oliwią, Dominikiem  i bandą uroczych urwisów jakimi byli Hania i Kacper. Z zapartym tchem śledziłam ich losy i nieświadomie czytałam parę kartek do przodu by dowiedzieć się co będzie dalej. Autorka pokazała w niej magię jaką niesie za sobą życie, a także wspaniałą definicję miłości. Z uśmiechem na ustach mogę wam powiedzieć, że jeszcze nie raz do niej wrócę!

5. Jojo Moyes ''Razem będzie lepiej''
To kolejna książka jednej z moich ulubionych autorek. Tym razem Jojo Moyes przedstawia nam Jess, kobietę, która nigdy się nie poddaje i uparcie dąży do wcześniej postawionych celów. Jej życie nie zawsze prezentuje się w samych jasnych barwach i każdy na jej miejscu już dawno miałby dość, ale nie ona. Wkrótce bez zastanowienie podejmuje decyzje i gotowa jest wyruszyć na drugi koniec kraju, zostawiając za sobą wszystko. Książka ta jest pełna emocji, silnych przeżyć głównych bohaterów, a także w pozytywny sposób przekazuje nam prawdę o świecie. Czytając mega się w nią wciągnęłam i dopiero ostatnia strona uświadomiła mi, że to już naprawdę koniec tej wspaniałej powieści. Myślę, że jeszcze nie raz po nią sięgnę!
Czytaliście którąś z tych książek? Dajcie znać w komentarzach.

18 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się Twój blog :)

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam bardzo długą listę książek, które chcę przeczytać po swoich egzaminach. I chyba sięgnę też po 'Kiedy odszedłeś". :)
    www.milionioliwka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuje sobie te wszystkie tutuły i bede czytać!
    Only Dreams

    OdpowiedzUsuń
  4. Najchętniej bym wszystkie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz bardzo ładnego bloga. Ja bym z chęcia poczytała "Jak powietrze". http://recenzje-kosmetyczneuli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam całą serię "Girl Online" i jestem w tych książkach totalnie zakochana ♥

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam te tytuły. Najbardziej zainteresowało mnie Jak Powietrze. Świetny post!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. książki wydają się ciekawe, super zdjęcia jak i blog:)
    http://klamaolda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super tytuły 💪

    Znalazłam twojego bloga przypadkiem , ale od razu bardzo mi się spodobał 😊

    Zaobserwowałam twojego bloga ❤❤❤

    Sama potrzebuje również obserwacji na własnym blogu. Pomożesz ? Odwdzięcz się :(

    milenor.blogspot.com

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    OdpowiedzUsuń
  10. Te książki są świetne, nawet Girl Online która kojarzyła mi się z książką typowo dla "dwunastolatek" :)

    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdeecydowanie muszę przeczytać "Girl Online" i "Zostaw mnie".
    Piękny blog, obserwuję!
    http://juliakordiak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Z chęcią przeczytałabym wszystkie :)

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam czytać ksiązki a Twoj post pomoże mi znaleźć koleją do kolejki! :)
    super zdjęcia i super opisy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam zamiar przeczytać drugą książkę, bo podobno bardzo fajna, ale z chęcią przeczytam też pozostałe Twoje propozycje :)

    Pozdrawiam,
    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie przeczytam kiedyś książki Jojo Moyes. :) W ogóle muszę przyznać, że ostatnio coraz więcej książek ma niezwykle fotogeniczne okładki. Pomimo ciekawej treści także to nas do nich przyciąga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkie książki maja ciekawe opisy, jednak najbardziej zaciekawiła mnie książka Zoe Sugg. :D

    WWW.PIANKAOFSTYLE.PL-KLIK!

    OdpowiedzUsuń

Strona główna