sobota, 18 czerwca 2016

Swoboda okazywania odwagi

Wyobraź sobie taką sytuację. Stoisz obok, przyglądasz się jak ktoś podejmuje za ciebie decyzję, nie dając ci prawa wyboru. Musisz zgadzać się na postawione przez niego warunki, akceptować je, a także starać się pod nie podporządkować. Jak wtedy się czujesz, co myślisz? Na pewno nie jest to dla ciebie łatwa sytuacja. Pomyśl ile osób jest wokół ciebie, które nie potrafią lub boją się wypowiedzieć własne zdanie. Ulegają wpływom innych, a tym samym pozwalają na to by ktoś podejmował za nich decyzje. W ten sposób stają się łatwym obiektem do manipulacji. A co za tym idzie nie potrafią odmawiać i być asertywnym człowiekiem. Być może brak im odwagi, pewności siebie, boją się reakcji otoczenia. Ale czy wiesz czym jest odwaga? To odważne wypowiadanie swojego zdania, podejmowanie korzystnych dla ciebie decyzji oraz tak często lekceważona asertywność. Nie możesz pozwolić, aby ktoś narzucał ci swoje zdanie. Odwaga to naprawdę sztuka, którą trzeba ćwiczyć. Nie jest to w żadnym stopniu trudna do opanowania! Wystarczą dobre chęci i silna determinacja.
Dlatego: To ty decydujesz jak masz postępować. To twoje życie, które sam kreujesz. Ty ponosisz konsekwencje za swoje czyny i decyzje. Naucz się być asertywnym! Odmawiaj kiedy czujesz taką potrzebę, nie zgadzaj się na coś wbrew twojej woli. Ćwicz swoją odwagę i silną wolę. Nie pozwól by ktoś czerpał korzyści z twojego nieszczęścia. Otwarcie wyrażaj swoje myśli i poglądy. Mogę ci zagwarantować, że od razu lepiej będziesz się czuć, gdy opanujesz umiejętność wypowiadania własnego zdania.

65 komentarzy:

  1. Dzięki za ten post! Takiego kopa trzeba mi było. Mam z tym problemy, nie umiem wypowiedzieć własnego zdania publicznie, nie potrafię się odważyć, asertywna jestem kiedy trzeba, ale bywają sytuacje że robię coś tylko dlatego, żeby nie urazić innych. Staram się z tym walczyć, to jest proces i małymi kroczkami wierzę, że się uda i kiedyś będę potrafiła być pewna siebie. Trzeba zacząć od małych rzeczy, które dla innych nie są problemem, jednak dla nas zrobienie tego stresuje. Potem coraz więcej, więcej. Nie jest to łatwe, trudne, ale na osiągnięcie celu potrzeba czasu i pracy. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Beautiful photos!

    xo,
    Priceless Ambition

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś byłam jakby pod manipulacją i trudno było mi wypowiedzieć swoje zdanie, ale teraz już czuję, ze mogę to zrobić i jest łatwo to opanować :D Opanować siebie.

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto być odważnym, ale właśnie nie wiadomo, co pomyślą wtedy inni. I to polega na tym, że nie możemy się tym przejmować.
    Pozdrawiam,
    passionsmy.blogspot.com- Nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama prawda, zawarta w takim małym poście. Kiedyś taka byłam, siedziałam cicho, byłam nieśmiała i pozwalałam innym narzucać mi swoje zdanie, a ja ślepo się z tym zgadzałam. Teraz jest lepiej, z każdym dniem idę małymi krokami w dobrym kierunku :)

    http://papergirlx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Życia nie ułożą nam rodzice, ciotka, wujek czy nasza przyjaciółka. To nie oni będą nim żyć. To nie oni będą codziennie rano budzić się w naszej skórze i ponosić konsekwencje decyzji, które podjęlibyśmy pod wpływem ich decyzji.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne zdjęcia :) a co do postu to bardzo życiowy :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale tekst! Daje kopa do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie wyglądasz w tej koszulce :* piekne zdjęcia

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo motywujący wpis. :) Myślę, że bycie asertywnym i odważne wyrażanie własnego zdania jest bardzo ważne. Piękne zdjęcia.

    lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post. Masz rację. To my decydujemy o sobie i to my ponosimy konsekwencje swoich czynów. :)
    http://oczamiwyoobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie to napisałaś :) a na zdjęciach wyglądasz jak taka "Pani lato" :D

    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiem, że jestem odważna i nie boję się powiedzieć tego, co myślę
    Ładne zdjęcia :)

    mystery-identity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie cudne zdjęcia! Pięknie na nich wyszłaś! Pozdrawiam cię cieplutko! Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądasz przepięknie. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Asertywnym bycie - to ułatwia życie!
    http://fioletowytusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Super post jak i zdjęcia :)

    lifeascamilla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne zdjęcia :)
    Powinniśmy sami podejmować decyzje i nie dać się manipulować.

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń


  19. Z ta asertywnoscia to u mnie ciezko. Tak jak decyzje podejmuje sama, wypowiadam swoje zdanie itd, to nie potrafie powiedziec nie, jesli to ma kogos skrzywdzic. Nie przechodzi mi nijak przez gardlo. Ehh nad tym musze chyba popracowac.
    Bardzo dojrzale piszesz, jak na 16 latke. Obserwuje i czekam na wiecej ;)
    I cudna ta koszulka! Mam ochote na taka. Gdzie kupilas?

    Pozdrawiam cieplutko
    http://pepilio.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale mega zdjęcia :)

    nonstopyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. jeju jakie piękne zdjęcia, nastrajają na wakacje <3

    a jeśli chodzi o post, to świetnie napisany! ja czasami gdy widze że ktoś ma właśnie problem przebicia się i wypowiedzenia w towarzystwie to pomagam mu się jakoś dostać do rozmowy, aczkolwiek sama mam czasami problem żeby sie wypowiedziec... ale mysle tez ze takie problemy wynikaja z tego, ze przebywa się z ludzmi z którymi nie dokonca chcemy przebywac, roznica charakterow itd :)

    dziękuje bardzo za komenatarz na moim blogu :) prawdziwablondynka.blogspot.com <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Asertywność jest bardzo ważna, bez niej nie osiągnęlibyśmy niczego. Musimy pamiętać, że nasze zdanie liczy się tak samo jak zdanie innych.
    Pozdrawiam
    just-do-one-step.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo mądra notka ;) i oczywiście prześliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz rację!Każdy ma prawo kierować swoim życiem!Świetny post...a zdjęcia prześliczne :3

    Mój blog - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale śliczne zdjęcia <33 strasznie podoba mi się ta bluzka, sama bym sobie taką sprawiła, ale czuję, że na mnie by nie wyglądała tak dobrze :/ Bardzo mądry post, pozdrawiam! :)
    lazurkowasztuka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam Cie, tak cholernie mądrze piszesz.Wow, podziwiam,serio.
    Śliczna blouzka, skąd? *_*
    nxbrooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Twój post skłania do refleksji. Nie każdy posiada odwagę do wyrażania własnych poglądów, aczkolwiek nikt nie powinien nam narzucać jak powinno wyglądać nasze życie, dlatego też asertywność jest czasem bardzo potrzebna. Piękne zdjęcia! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Odwaga to kwestia bardzo dyskusyjna. Mogłabym się tutaj rozpisać niczym podczas pisania rozprawki :) Ale przeczytałam tego posta bardzo uważnie i zgodzę się z Tobą w tym,że odwaga w życiu jest ważna,często przez brak odwagi czy pewności siebie zadajemy sobie smutek,psujemy życie,bo np. nie odezwaliśmy się w odpowiednim momencie,a później tego żałujemy. Odwaga ma różne oblicza,czasem trzeba troszkę schować ją w kieszeń ,jednak nigdy nie powinniśmy być jej pozbawieni. Podoba mi się Twój blog,obserwuję i zapraszam do siebie - kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Niedawno zastanawiałam się co dokładnie znaczy odwaga. Masz całkowitą racje z wszystkim co napisałaś. Wtrącę swoje doświadczenie.. odwaga to nie jest wcale skoczyć na bungee, czy pokonać kogoś w walce. Odwaga to jest pokonanie swoich słabości, wygranie walki z samym sobą.
    Pozdrawiam i życzę pogody ducha!

    https://diary-of-juuliet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Skąd bluzka ? Bardzo motywujący post ♥

    http://theblacksweatshirt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja nie daje sobie narzucić czyiś poglądów. Mam własne zdanie. Warto je wyrażać i nie bać się opinii innych. Super zdjęcia! :)
    Anonimoowa - Klik

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękna bluzka :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie zawsze łatwo podejmować decyzje, ale trzeba zdać sobie sprawę, że to nasze życie i nasze wybory;) Świetne zdjęcia zwłaszcza te z niebieskimi kwiatami!

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam koleżankę, która słucha się wszystkich. Zrobi co zechcesz, bo nie umie sama powiedzieć nie... Ja na szczęście od zawsze umiem podejmować sama za siebie decyzje i mówić "nie". Cudne zdjęcia!
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam wrażenie, że ludzie którzy posiadają niezliczoną ilość kompleksów oraz mają niską samoocenę nie potrafią lub boją się postawić drugiej osobie i zacząć żyć własnym życiem sterowanym tylko i wyłącznie przez nich.
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Cześć! Miło mi zawitać u koleżanki po fachu. Też uwielbiam fotografię, ale praktycznie działam dopiero od paru tygodni. Oczywiście w ramach pasji. Wcześniej bawiłam się tylko tanimi cyfróweczkami, które bardzo mnie ograniczały.
    Ciekawy tekst. Masz rację: to my jesteśmy kowalami swojego losu i to od naszych decyzji oraz wyborów zależy nasze życie. Ludzi, którzy nie mają własnego zdania zazwyczaj się nie poważa. Wydaje się, że tylko płyną z nurtem rzeki i są mało interesujący.
    Ładnie piszesz. Bardzo dojrzale. Dodaję Cię do obserwowanych i będę odwiedzać. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Muszę przyznać Ci rację :) I świetna boho bluzka :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Okres "sieroty" już za mną. Teraz robię to, co chcę, mówię to, co czuję i jestem sobą!
    Super post :)

    High Five? :)
    https://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. hej! z góry przepraszam za spam, ale bardzo mi zależy i potrzebuje kliknięć w linki aby utrzymać współprace:( liczę na pomoc i obiecuję że się odwdzięcze kochana!!! *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  40. Myślę że sytuacja, w której nie masz prawa głosu, a decyduje za ciebie ktoś inny jest okropna.Czujesz w tedy taką nie moc, a przecież masz takie same prawa jak inni.
    Bardzo ładne zdjęcia, i ciekawy post :))

    ♥Faustii♥

    ♥Faustii♥

    OdpowiedzUsuń
  41. Super wyglądasz ;) bardzo ładna koszulka
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetna bluzka :)

    Poklikasz w linki? Odwdzięczam się :)

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/06/sammydresscom-ii-sheincom.html

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/06/romwecom.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Swoje zdanie zawsze mam :) Życie nie polega na tym, aby wszystkim przytakiwać, czy narzucać pewne prawdy. Najważniejsze, jest to, aby każdy potrafił decydować za siebie. Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo śliczny blog, i mądrze piszesz. Widać że masz pojęcie o tym co robisz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  45. Śliczne zdjęcia i mądre przemyślenia!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. O tak, uwielbiam ludzi, którzy potrafią wyrazić własne zdanie.Rozmowa z nimi jest o wiele ciekawsza i często można poznać poglądy, które są inne niż nasze. Lecz często spotykam ludzi tych przytakujacych innym.


    http://paniypepek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Co tu dużo pisać - genialny post i zdjęcia też piękne!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetny post, naprawdę jestem pod wrażeniem! ;) Super stylizacja! :*
    Zapraszam do mnie:
    http://nesiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Ciekawy post, zdjęcia są prześliczne! <3
    Zapraszam: https://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Kolejny cudowny i mądry post, śliczna stylizacja, pięknie w niej wyglądasz.
    kreatywnienafotografii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Mam koleżankę, która na wszystko się zgadza. Widocznie boi się pokazać swoje zdanie. Dla mnie to trochę zabawne, bo w sumie ja jestem odważna i nie daję soba manipulować, ale ten post na pewno zmotywuje parę osób.
    Zapraszam♥

    OdpowiedzUsuń
  52. cudne zdjęcia i absolutnie fantastyczna bluzka, muszę sobie podobną sprawić, przyda się idealnie na wakacyjne wyjazdy. ;)
    i zgadzam się, że fajniej jest samemu podejmować decyzje, jednak nie wszystko zawsze od nas zależy i nie na wszystko sami mamy wpływ.;/
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo dobrze napisane! Życie, w którym ktoś decydowałby za nas o wszystkim, byłoby bez sensu. Ja mam często problem z wyrażaniem swojej opinii w większym towarzystwie, ale staram się nad tym pracować.
    Przepiękne zdjęcia, mają cudowny klimat!

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. mega post! ślicznie wyglądasz w tej bluzeczce <3
    kariaxv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Zdjęcia przepiękne!
    http://arampampam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetne zdjęcia. Niestety ja mam taką sytuację jak piszesz, ale u mnie nie ma wyboru a sytuacja narzucona, nic tylko podziękować rodzicom, że zmusili mnie do mieszkania w Polsce przez co nie mam pieniędzy, aby zacząć wymarzone studia, ale nie poddam się - pójdę na informatykę, dorobię się i dopnę swego, tak na złość każdej osobie, która wieszała na mnie psy :) I chyba to jest najlepsze - człowiek w gniewie najlepiej działa.

    OdpowiedzUsuń
  57. Śliczna ta bluzeczka,że ojejku :)
    Zapraszam do mnie ;) powoli się rozkręcam, pomysłów mam wiele!
    Obserwuję ;)
    madzik-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo ładnie wyglądasz w tej bluzeczce ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
  59. Mega mądre słowa! Pozdrawiam i zapraszam slavicpowerbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. śliczna jesteś, świetna stylizacja *.*
    zaczynam dopiero, czekam na jakiekolwiek rady, opinie ;)
    http://malinkaxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Prześliczne zdjęcia, super sceneria i ta urocza bluzeczka ♥ Poza tym ciekawy temat posta.

    justletthembe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Strona główna