sobota, 14 maja 2016

Sekrety pięknych fotografii

Zdjęcia są jednym z ważniejszych elementów bloga. To właśnie one przykuwają uwagę i zachęcają do częstszego odwiedzania danej strony. Bez zdjęć ani rusz. Odgrywają bardzo kluczową rolę w estetyce naszego posta. Mało kto odwiedzi bloga, na którym dominują nieczyste, ciemne fotografie czy robione Retricą. Tak naprawdę to zdjęcia nadają ''smaku'' naszej notce i na pewno nikogo nie będzie interesował długi tekst, który nie będzie zawierał fotografii. I naprawdę nie trzeba posiadać mega dobrego sprzętu! Wystarczy zwykły smartfon z możliwością robienia zdjęć i oczywiście kreatywność! Mimo wszystko warto jednak stosować się do kilku zasad, które nadają naszym zdjęciom niesamowity wyraz.

ŚWIATŁO
Jeden z kluczowych elementów zdjęcia. Jasne i przejrzyste zdjęcia są miłe dla oka i lepiej się prezentują. Nasze fotografie należy wykonywać przy świetle dziennym w dobrze oświetlonych pomieszczeniach. Tym sposobem unikniecie niemiłych dla oka szumów i żółci czy szarości zamiast bieli. Natomiast na zewnątrz lepiej fotografować, gdy słońce jest zasłonięte przez chmury. Zdjęcie wtedy nie będzie wyglądać nienaturalnie, a tym samym światło ulegnie rozproszeniu. I co ważne im mniejsza wartość przysłony tym więcej światła pada na matrycę.

KOLORYSTYKA I TŁO
Te elementy również mają znaczenie jeśli chodzi o twoje zdjęcia. Nie mogą one zlewać się z tłem czy też może być za bardzo widoczne.  Nie zestawiaj kolorowych przedmiotów z kolorowym tłem. Stworzy to obraz bardzo nienaturalny co może bardzo popsuć zdjęcie. Kolory mają do siebie pasować i być przyjemne w odbiorze. Mają być estetyczne i odzwierciedlać ich naturalne piękno.

KADR I TRÓJPODZIAŁ
Zawsze próbuj zrobić kilka zdjęć, nigdy nie jedno. Rób je pod wieloma kątami, spróbuj z prawej strony, a może z góry. Sprawdź czy zdjęcie lepiej się prezentuje będąc pionowe czy poziome. Eksperymentuj i wybieraj najlepsze ujęcia. Pamiętaj jednak, że po każdej takiej ''sesji'' usuwaj nieudane zdjęcia z pamięci telefonu czy aparatu. Po co zbierać kilka takich samych fotek? Zachowaj tylko te najładniejsze i ciesz się ich pięknem. Warto korzystać także z zasady trójpodziału czyli dziewięciu punktów, dzięki którym łatwiej jest nam uchwycić to co najważniejsze.

POMYSŁ
I tutaj trzeba uruchomić swoją wyobraźnię i poczuć w sobie artystyczną duszę. Ta część należy przede wszystkim całkowiecie do was. To ty decydujesz co chcesz uchwycić, ty nadajesz życiu barw i uchwycasz piękno chwili. Liczy się pomysł i oryginalność. Ale pamiętaj, że zdjęcie przede wszystkim ma się Tobie podobać. Nigdy nie dodawaj czegoś czego nie czujesz i nie jesteś pewien!


61 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcia! Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia świetny blog po prostu wszystko świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne rady. Zwarlas wszystkie podstawowe czynniki, wpływające na dobrą jakoś zdjęcia :) Wszystko ładnie opisalas i pokazałas piękne fotografie. Rozwijaj się w tym kierunku i najważniejsze że sprawia Ci to przyjemność. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wypróbowałam tą część z podziałem ostrości na 9 części i rzeczywiście sprawdza się najlepiej :D Masz rację, że zdjęcia przyciągają najbardziej do bloga, a bez zdjęć nie chce się czytać treści. Śliczne zdjęcia.

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/
    PS. widać jak komentarze u góry świetnie przeczytały posta. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne zdjęcia, fajnie, że o tym napisałaś, ponieważ na wielu blogach zdjęcia są często złej jakości.
    photoobiektywna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjęcia!
    Zapraszam do mnie:
    gebalaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojaaa, niech te fotografie mnie uczą! Naprawdę zachęcasz i kusisz, abym kupiła lepszy aparat :)
    Kot jest uroczy. Pozdrawiam.
    blackcoffe-julia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne zdjęcia! Ostatnie mnie zachwyciło *.*
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie śliczne zdjęcia ^^ Piękny kotek ! Pozdrawiam serdecznie.
    typoweblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się do tego nie nadaję, ale na szczęście mój ukochany się tym zajmuje wiec jak mam problem to zawsze mogę na niego liczyć :)
    A Ty masz do tego mega dryg :)
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Robisz niesamowite zdjęcia! Jeżeli chodzi o mnie, to najbardziej lubię robić portrety, myślę że po prostu najlepiej mi wychodzą haha
    Pozdrawiam x
    majawojcieszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia! Nie umiem fotografować, jakoś nie czuję się w tym specjalnie dobrze, mam "pecha" do światła, bo kiedy chcę zrobić zdjęcie jakiemuś ładnemu kwitkowi i czekam na to aż zajdzie słońce, to albo czekam w nieskończoność, albo odejdę na chwilę, słońce zajdzie i zanim zdążę dobiec do mojego "modela", ono już wyszło zza chmur. Czasem mam jednak szczęście i uda mi się uchwycić jakiś fajny moment na zdjęciu. Postaram się robić zdjecia według Twoich rad, zobaczę, może odkryję w sobie talent. ;)
    ________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne zdjęcia, czekam na kolejną porcję.
    Tymczasem zapraszam do siebie- strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne rady! :) Ten kociak jest śliczny! :D

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Super te rady :D Na pewno się przydadzą

    http://wchojnacka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Super poradnik. Robisz cudne zdjęcia, a twoje rady na pewno mi się przydadzą.

    modpim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Trójpodział nie zawsze się sprawdza. Moim zdaniem w fotografii najbardziej liczą się pomysł i moment ;)

    Pozdrawiam!
    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne zdjęcia <3 Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnie zdjęcie jest świetne!

    Obserwuję!
    Zapraszam do mnie MÓJ BLOG [KLIK]
    Snapchat - MEOWTIX

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny post, przydatny, zdjęcia śliczne :)

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam :) Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :*

    OdpowiedzUsuń
  21. świetne rady ;) cudowne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo pomocne porady!:)
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ładne zdjęcia i fajne rady. Myślę, że wielu osobą się przydadzą. Na szczęście nie muszę się mordować z robieniem ładnych zdjęć na bloga telefonem, bo wystarcza mi skaner :D
    lazurkowasztuka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo przdatny post. ;) Widać, że się na tym znasz, a dobrze poradzić się takiej osoby. Zamierzam wkrótce kupić aparat, a kompletnie się nie znam, bo będzie to mój pierwszy taki profesjonalny. ^^ Wybrałam sobie lustrzankę Nikon D3200. Lepiej żeby był kompakt? Jeśli możesz to rozwiej moje wątpliwości. ;D
    Piękne zdjęcia, pozdrawiam. :)
    ironimi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja posiadam Nikona D3200 i uważam, że ten aparat to strzał w dziesiątkę! <3
      Naprawdę łatwy w obsłudze, czytelny i świetnie wykonany.
      W głównej mierze jednak wszystko zależy od obiektywu i umiejętności fotografa :)

      Usuń
  25. przepiękne ujęcia! z cala pewnoscia wyrzkostam twoje rady ;)

    w wolnej chwili serdecznie zparaszam na moj blog https://justemsi.blogspot.com/ i do obserwowania mnie na instagramie ;) za wszystko sie odwdzieczam <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne zdjęcia! Ja się dopiero uczę fotografii, do tego bardziej kulinarnej. I jestem w fanklubie Canona :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    cakesbykejt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Super przydatny post! Nieziemskie fotografie.
    Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)
    Pozdrawiam
    oczamihumanistki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowne zdjecia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Z światłem jest najgorzej nocą, kiedy robię zdjęcia np. księżycowi to wychodzi mi jakaś biała kropka a nie księżyc. Co to ma być XD

    Świetne porady :)


    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. piękne zdjęcie kotka !:)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. śliczne zdjęcia
    nataliagabrus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Pomocne ! https://start-afire.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. wow! robisz cudowne zdjęcia
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo dobrze napisane. Już od dłuższego czasu szukam jakiekolwiek "poradnika"/wytłumaczenia, jak robić dobre zdjęcia.
    http://hellokitycool-top-model.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudowne zdjęcia, kot uroczy. Bardzo pomocne wskazówki dla początkujących.
    Jeśli możesz kliknij u mnie w najnowszym poście?

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. Przydatny post i co ważne świetne zdjęcia! :) Ja na pewno wykorzystam Twoje rady ;3
    Pozdrawiam
    https://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Wydaje mi się, że rady są przydatne. Sama zawsze powtarzam, że najważniejszy, albo jednym z najważniejszych punktów jest pomysł na zdjęcia. Zdjęcie kotka przeurocze, super!

    conowegoumarty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo przydatny post! Świetne rady♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Fotografia to wbrew pozorom jeden z najcięższych orzechów do zgryzienia, a zrobienie idealnego zdjęcia może wahać się w granicach jednego na kilkaset. Podziwiam wszystkie osoby, które podejmują się tego zadania. Pozdrawiam,
    nahumanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetne zdjęcia!!
    I bardzo pomocn reguły do zrobienia idealnego zdjęcia :*
    https://t-beyourself.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. pomysł i światło a może wyjść super zdjęcie :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie wyobrażam sobie robienia zdjęć czegoś czego nie czuję, katorga gwarantowana i najpewniej zniechęcenie.
    Masz piękne zdjęcia i z pewną dozą nieśmiałości i strachu podrzucę coś swojego http://photo-ejcz.blogspot.com/ może i nie są idealne i nie są robione profesjonalnym sprzętem, ale są robione serduchem- a podobno to ważne.

    OdpowiedzUsuń
  43. Twoje zdjęcia zawsze są śliczne :)
    Pozdrawiam ciepło! passionsmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Dużo się można od Ciebie dowiedzieć! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Dobry fotograf to pasja, umiejętności i przede wszystkim wiedza ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Psst! Na początku posta masz błędy powtórzeniowe, sprawdź to. ;) A tak poza tym dobry post. :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Masz rację! Elementy, które wymieniłaś są bardzo istotne!
    Ja kiedy obrabiam swoje zdjęcia jeszcze je nieco rozświetlam... :)
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. mi zdjecia zawsze lepiej wychodza telefonem niz aparatem :P

    OdpowiedzUsuń
  49. Przydatne rady i świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiam i zapraszam! ♥
    http://marianna-pisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. robisz naprawde swietne zdjęcia :) evelciovelove.blogspot.com Zapraszam na mojego IG https://www.instagram.com/evelciovelove/

    OdpowiedzUsuń
  51. Śliczne zdjęcia! :) Ja dodałabym jeszcze minimalnie ostrości, ale tylko odrobinkę :)
    https://swiatmalutkiej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. świetne zdjęcia i mega wpis.
    kompletnie nic bym nie dodała do tych zdjęć.
    Są Twoje i to się liczy.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja sie powoli uczę mojego Nikona ;)
    Zapraszam na post:
    http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/05/jak-u-mnie-sprawdziy-sie-produkty.html
    Buziaki ;);*

    OdpowiedzUsuń
  54. Jestem pod wrażeniem. Takich zdjęc napewno nie powstydziłby sie żaden profesjonalny fotograf. Zostaje na dłużej !

    Zapraszam do mnie :
    https://blonde-royal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Kociak jaki piękny! :)
    Zgadzam się ze wszystkim.

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. świetne rady i super ujęcia ;)
    Zapraszam do mnie- http://allaboutphotographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Śliczne zdjęcia :) Też bardzo zwracam uwagę na światło. Bez dziennego światła nic się nie wskóra. No chyba, że ma się zamiar robić zdjęcia nocne ;)
    Prawdopodobnie jutro dodam post ze zdjęciami i ogólnie mam zamiar bardziej ruszyć przez wakacje z tematyką o fotografii.
    Miło mi zaobserwować Twojego bloga i oglądać te piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo mądry i profesjonalny post. Świetnie, że tak dokładnie wszystko opisałaś, na pewno z tego skorzystam! :D Pozdrawiam! lifeandeverythingbyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Strona główna