poniedziałek, 11 stycznia 2016

Organizacja wolnego czasu

 


Każda z nas narzeka na brak czasu. Wynika to najczęściej z nadmiaru obowiązków i zbyt wielu czynności, które powinnyśmy wykonać. Popadamy w panikę, jesteśmy rozdrażnione i łatwo nas wyprowadzić z równowagi. Nie potrafimy zaplanować sobie dnia i rozkładu zajęć. Skutkuje to tym, że często nie ''wyrabiamy'' się na czas z wieloma rzeczami, a także jesteśmy ''do tyłu''. Najczęstsze nasze myśli tak właśnie brzmią: ''Czemu doba ma tylko 24 godziny? '', ''Kiedy ja to wszystko zrobię?''. A gdybyśmy tak ułatwiły sobie zadanie i zaplanowały najważniejsze czynności do zrobienia? Byłoby to o tyle wygodniejsze i korzystniejsze, ponieważ nie musiałybyśmy martwić się na zapas brakiem czasu. Dlatego zacznijmy organizować każdą wolną chwilę!

Na początek proponuję stworzyć sobie tak zwaną ''listę celów''. Zawrzyj w niej wszystkie czynności, które musisz dzisiaj wykonać. Na każdą z nich przeznacz sobie odpowiednią i wystarczającą ilość czasu. To czego nie udało Ci się zrealizować w danym dniu przenieś do listy na kolejny dzień. Przestrzeń wokół nas odgrywa również kluczową rolę. Powinniśmy sobie ją odpowiednio uporządkować, aby się w tym wszystkim nie ''pogubić''. Jeżeli jesteś czymś zajęta to nie przeszkadzaj sobie. Telefon, telewizor czy kusząca, nowa książka potrafią nieźle namieszać. Pożerają czas kiedy naprawdę masz go mało. Dlatego ja kiedy się uczę wynoszę telefon do łazienki, aby mnie nie rozpraszał. Pamiętaj jednak, żeby robić sobie krótkie pięciominutowe przerwy. Kiedy potem wrócisz do swoich zajęć będziesz mogła lepiej skoncentrować się na danym zadaniu. Jeśli zapomnisz o krótkich chwilach relaksu będziesz rozdrażniona i nie będziesz mogła skupić się na swoich czynnościach.
Dlatego mam do Ciebie pewną prośbę: Już dziś zacznij planować co chcesz zrobić jutro. Nie obciążaj się dużą ilością obowiązków. Nie rób nic ponad swoje siły. Ty najlepiej wiesz ile potrafisz dokonać i czego powinnaś od siebie wymagać. I pamiętaj: Nie denerwuj się! Na pewno zdążysz wszystko zrobić! Zastosuj w życie moje wskazówki, a wierzę, że nie będziesz narzekać na brak czasu!
 
  
 
 
 
Przepraszam za tak mało ilość zdjęć, ale robienie ich kiedy późno wracam ze szkoły jest niezwykle trudne.
 


44 komentarze:

  1. Ja zawsze staram się jak najlepiej wykorzystać czas, aby mi go starczyło, na odrobienie lekcji, naukę i rozwijanie swoich pasji, zainteresowań :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to ujęłaś! Ja też tak robię i polecam ;)

    http://swiat-wedlug-megan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam bardzo napięty grafik, ale nigdy jakoś specjalnie nie wyznaczam sobie na nic godzin. Udaje mi się wszystko zmieścić w 24 godziny oraz nawet się zdarzy, ze mam czas wolny :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ah ten czas... Ciągle go na wszystko mało. Życie jest takie krótkie.. :(

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam największy problem z nauka przedmiotów, które mnie nie interesują, wkurzam sie, ze muszę sie uczyc na cos tak bezsensownego. Nie wiem jak mi sie to udaje, ale od początku roku wyrabiam się na czas ze wszystkim.
    colorfulpantaloons.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wielki problem z organizacją czasu, lubię go często marnować, a później muszę robić milion rzeczy jednocześnie by zdążyć na czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Organizacja czasu ułatwia, ale trzeba przy tym zachować lekką spontaniczność.
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Rady, które my też oczywiście stosujemy!:) Przede wszystkim każdy z nas powinien skupiać się na tym co robi. Gdy się uczymy, myślimy o odpoczynku. A kiedy odpoczywamy, myślimy o tym ile mamy do zrobienia, ile do nauki. A tak nie powinno być, ponieważ wtedy naprawdę jesteśmy zmęczeni tym wszystkim. Powinniśmy łapać chwilę i czerpać z niej jak najwięcej!:) Pozdrawiamy!

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz racje. Planowanie jest bardzo potrzebne. Sama to czasem robię, ale też czasem NIE MAM CZASU :D
    Chyba zacznę planować sobie planowanie :)

    zapraszam!!!
    wymieniajacspojrzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja staram się być zorganizowana, oczywiście nie zawsze mi to wychodzi, no ale liczą się chęci hahaha :D

    nicolenicky01.blogspot.com <<< zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie piszesz! i ogólnie bardzo fajny post :)
    zapraszam do mnie :D
    http://bromirska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja osobiście prowadze taki organizer do szkoły, gdzie zapisuje wszystkie kartkowki i sprawdziany :)

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Cóż, ja robię wszystko na spontana i daję radę :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tylko czasem sobie coś organizuje ale głównie idę na żywioł :D
    Może wspólna obserwacja ? Jeśli tak zaobserwuj i zawiadom na blogu :) Anishia15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. mądre słowa, masz śliczne pismo :)
    również obserwuję :* pozdrawiam cieplutko :)
    prusekd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie byłabym dobra w planowaniu całego dnia ale za to zawsze planuję sobie wieczór aby się ze wszystkim wyrobić i jak najszybciej pójść spać ;D Kalendarz który jest na zdjęciu to super sprawa! Od niedawna nauczyłam się z niego systematycznie korzystać i teraz nie wyobrażam sobie dnia bez niego!

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Zazwyczaj planuję wszystko wcześniej. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja przeważnie robię sobie listę kartkówek czy sprawdzianów i dużo wcześniej po malutku zaczynam się uczyć,ale nie zawsze,bo czasami brakuje mi czasu xd.

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdjęcia śliczne! Uwielbiam te cienkopisy (są zajefajne :D). Kalendarzyk śliczny :D
    Rady przydatne.
    Susette
    http://0zuzol0.blogspot.com/

    PS. Obserwuję. I zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post. Zwykle staram się realizować wszystkie plany postawione na każdy dzień, ale nie zawsze się to udaje :D
    Pozdrawiam

    http://looyourself.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo pomocny post, ja zawsze robię wszystko na ostatnią chwilę, bo cały wolny czas przesiaduje na laptopie, który mocno przyciąga jak magnes ;p
    Dzięki twoim radom spróbuje to zmienić!
    pozdrawiam :*
    http://photo-claudine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja często się nie wyrabiam ze wszystkim, muszę jakoś w końcu się zorganizować :')

    ps dziękuję za obserwację, również obserwuję i pozdrawiam! :)
    http://abonentpozazasiegiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam kiedyś, że nie ma czegoś takiego jak brak czasu, jest tylko zła organizacja czasu i zgadzam się w tym w 100%! Świetny post, sama mam taki kalendarz :) Miłego dnia! Obserwujemy?

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://bieganiejestspoko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za ten post, ja sama mam ogromne problemy z gospodarowaniem czasu bo nie dosyć, że dwie szkoły to jeszcze muszę czytać i czytać, żeby mieć o czym recenzje na bloga pisać. Może w końcu się ogarnę i jakoś zorganizuję swój czas aby pracować bardziej efektywnie :) Pozdrawiam ♥

    http://impresjalnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakoś nie mogę się przekonać do zapisywania sobie rzeczy do zrobienia. XD

    http://nogitsuune.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ślicznie piszesz! <3 Piękny post.Zostaję na dłużej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. W tym roku chcę być lepiej zorganizowana. Fajne rady :)

    http://patutka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetne zdjęcia i jejku tak bardzo potrzebuje organizacji ale jakoś nigdy nie mogę się do tego zabrać i ciągle coś mi przeszkadza.
    Dzięki tobie mam motywacje więc może w końcu się to uda, trzymaj kciuki :)
    Obserwuje :)
    onlybooks-jdb.blogpot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja staram sie planować wszystko ale jak mam teraz natlok egzaminow to i tak trudno mi to wszystko ogarnać :)

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Też jak mam coś zrobić to odkładam telefon, bo on potrafi naprawdę rozpraszać, ale organizacja czasu nie jest dla mnie haha :D.

    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. tak, telefon zajmuje bardzo dużo czasu ;) świetne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz dreamoutloud.f

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale masz ładne pismo :D
    ja nie potrafie planowac sb dnia bo nic nie wychodzi ;d zawsze coś mnie odciągnie i trace czas na nic ;D xD
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Często zapisuję sobie rzeczy, które mam do zrobienia. To sprawia, że nie gubię się w tym całym zawirowaniu kartkówek i sprawdzianów, które mam w szkole. Mogę się wtedy z wyprzedzeniem przygotować do nich. To prawda, jeśli już coś robimy powinniśmy się skupić właśnie na tej rzeczy, a nie na telefonie czy telewizorze. Jeśli to wszystko gdzieś odłożymy będzie nam łatwiej.
    Pozdrawiam ciepło, miłej nocy! (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. U mnie cieżko jest z realizacją planów na czas wolny :D
    Ale się staram.:D
    Bardzo ładne pismo !
    Co powiesz na obs/obs? :)
    Jeśli tak to zacznij i daj znać u mnie że obserwujesz ;)
    http://lonnelly-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Zawsze mam tak, że sobie coś zaplanuje na dany dzień, a potem nici z tego wychodzą, bo na przykład jedna część zajmuje mi dużo czasu a następnych nie chce mi się robić i nawet nie mam kiedy...
    Jeśli chcesz, zajrzyj do mnie - blogowanie z lovatonne (klik) + obserwuję i będę zaglądać częściej...

    OdpowiedzUsuń
  36. Przydatny post :*
    http://natalee01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Wiać że jesteś zorganizowaną osobą.Ja tak niestety nie potrafię,nic nie umiem zaplanować,uporządkować,taki mam już charakter :)
    kasiaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Zazdroszczę zorganizowania.. U mnie wszystko to taki "misz masz :)"

    Post przydatny :)

    Pozdrawiam http://abi-bloguje.blogspot.com/
    Co powiesz na wspólną obserwację?

    OdpowiedzUsuń
  39. Zorganizowanie to podstawa, ładne zdjęcia, widać, że znasz się na rzeczy :))
    Od drugiej klasy gimnazjum nie mogłam się zorganizować, ale to była kwestia czasu. W końcu się udało i jest już lepiej.
    Klara xx z bloga www.rozowawstazka.blogspot.com obserwuję :))

    OdpowiedzUsuń
  40. jakie masz piękne pismo :))

    http://liikeeme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Dobra organizacja czasu to podstawa ;)! Ja również jestem za planowaniem w taki sposób swoich obowiązków. PS. Ładnie piszesz ;)!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja, szczerze mówiąc, jak na razie nie cierpię na brak czasu, a moje życie jest jednym wielkim SPONTANEM. Kiedyś, nagle zadzwoniła do mnie rano ciocia w wakacje, i mówi tak: 'No wstawaj śpiochu, przyjeżdżaj tu do mnie!'.
    My traktujemy drogę pociągiem jak wycieczkę do sklepu za rogiem - zupełnie zwyczajnie :3
    Spakowałam szybko ubrania i zostałam tam ponad tydzień.
    Ale to były wakacje...
    Super post i masz piękne pismo ^^ Obserwuję :)
    always-be-a-cat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Już zaplanowałam sobie cały tydzień :)
    Zmotywowałaś mnie, dziękuje!
    http://lubieszpinak4444.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Strona główna