niedziela, 11 października 2015

CIY - czyli wspaniały jesienny sernik

Kochane czytelniczki!

Dzisiaj postanowiłam znów poeksperymentować w kuchni. Pamiętacie mój poprzedni post o jagodziankach? Ten post będzie trochę zbliżony właśnie do tamtego. Pokażę Wam sernik w moim wykonaniu. W sam raz na słoneczne, jesienne popołudnie. Delikatny, kruchy i domowej roboty. Na pewno Wam posmakuje. Przepis na sernik mam od mojej babci dlatego też jest prawdziwie domowy. Wykonałam go sama, ale jak na pierwszy raz nie wyszedł taki zły. Z przygotowaniem go nie miałam zbyt dużego kłopotu.



SKŁADNIKI :
Masa serowa :
- 80 dag twarogu
- 10 dag masła
- szklanka cukru
- szklanka mleka
- 2 budynie cytrynowe
- rodzynki

Spód :
- 2 szklanki mąki
- 3/4 kostki masła
- 1 jajko
- 3 łyżki cukru pudru
- 1 łyżeczka cukru z wanilią
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia




SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :
1. Sernik na kruchym spodzie należy zacząć przygotowywać od ciasta czyli spodu. Na stolnicę trzeba przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia. Cukier waniliowy i cukier puder ucieramy z żółtkami i ze śmietaną.

2. Następnie do mąki dodajemy masło o pokojowej temperaturze i zagniatamy. Dodajemy żółtka ze śmietaną i wyrabiamy ciasto na sernik na kruchym spodzie. Później zawijamy sernik w folię spożywczą i odstawiamy do lodówki. Dzięki temu nasze ciasto będzie bardziej kruche.

3. Po przygotowaniu spodu trzeba zrobić główną część sernika czyli zmielić ser. Twaróg mielimy dwukrotnie z dodatkiem cukru. Następnie ucieramy go z żółtkami, sokiem z cytryny i masłem. Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie dodajemy do sera. Całość mieszamy.

4. Następnie wyjmujemy z lodówki ciasto na sernik na kruchym spodzie. Rozwałkowujemy i przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia nasmarowanym masłem. Na spód wylewamy masę serową. Potem wyrównujemy. Z resztek ciasta przygotowujemy kruszonkę i posypujemy nią wierzch sernika.

5. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Wstawiamy sernik na kruchym spodzie i pieczemy przez około 50 minut.


6. Gotowe. Smacznego! :)



Mam nadzieję, że przepis Wam się spodobał. Zachęcam do wykonania takiego sernika. Efekty mojej pracy możecie zobaczyć na zdjęciach.




20 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie <3 ! Masz extra blog.Obserwuję cię i liczę na to samo
    Pozdrawiam http://nataliaxxxsmile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, jadłabym <3

    http://filligranowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mam teraz ochotę na ciasto ;D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ♥
    Obserwuję !
    www.mala-sue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie!
    Obserwuję i pozdrawiam. ;)
    http://geekbsf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz uroczy wygląd bloga ♥ A sernik prezentuje się smakowicie :)
    Zaobserwowałam bo twój blog mnie zaciekawił ;)

    http://kaamilaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis. Wielka szkoda,że nie mogę jeść słodyczy ;(
    Może kiedyś upiekę mojej rodzinie ♥
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeeeeeej uwielbiam serniki ! mniami wygląda przepysznie, ale żeś mi smaka narobiła, a tydzień temu zapisałam się na siłownię i obiecałam sobie, że zrezygnuję ze słodkości- jednak takiego serniczka pewnie nie potrafiłabym sobie odmówić :P hihihihihi

    Kochana, czy mogłabym Cię prosić o szczere kliknięcie bluzki, spódnicy i naszyjnika Dresslink oraz pod postem propozycji płaszczy z Sheinside?
    z góry bardzo dziękuję i jeśli będę mogła odwdzięczyć się tym samym, to śmiało pisz :)
    Pozdrawionka :) Daria

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo, mam teraz taką ochotę go zjeść... Serniki są super, choć mi najbardziej kojarzą się ze świętami i w sumie nikt u mnie nie piecze ich w ciągu roku. Nie pomyślałabym też o tym, żeby dać cytrynowy budyń do ciasta, więc tym bardziej prezentuje się ciekawie ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglada przepysznie!
    pozdrawiam, www.poziomkabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Apetycznie wygląda :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeju ale mi "smaka" narobiłaś ;p
    Pysznie wygląda, chyba się skuszę na wypróbowanie w wolnej chwili ;)
    Zapraszam do obserwacji swojego bloga: http://pauluuuu.blogspot.com/
    pozdrawiam ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Po przeczytaniu posta mam dużą ochotę na ciasto. Ach, jak mój Ukochany wróci z pracy to będziemy pichcić! :) Przepis wydaje się być prosty i megasmaczny!
    Widzę, że blogujesz już jakiś czas. Ja dopiero zaczęłam. Moze masz ochotę wpaść i przeczytać pierwszy rozdział mojego opowiadania? :)
    www.magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. PS. Obserwuje! :)
    magical-history.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda smakowicie :D
    obserwuje :)
    www.centrumnakrancuswiata.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  16. dziekuje za komentarz, zaobserwowalam )
    a ja sie glowilam co to za CIY wymyslili haha ,dzieki tobie juz wiem;)
    istotnie wyglada smakowicie, zapraszam do siebie do domu, z checia dam sobie upiec takie cacko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O mniam, wygląda pysznie :D
    Aż się głodna zrobiłam :3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za komentarz i obserwację :)
    Sernik wygląda na pyszny ^_^
    Piękny sposób podania, kwiatki bardzo pasują :)

    http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawy blog
    Obserwujemy? ;)
    http://werciakwercik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Strona główna