niedziela, 6 września 2015

Back to school - czyli jak efektywnie się uczyć

Drogie czytelniczki!
Na wstępie chciałabym Was bardzo przeprosić za moją długą nieobecność na blogu. Teraz w czasie roku szkolnego posty będą pojawiały się jedynie raz w tygodniu. Obiecuję jednak, że będą bardziej dopracowane niż dotychczas.
A teraz przejdźmy do tematu posta. Postanowiłam dzisiaj pokazać Wam kilka sposobów na naukę, bo w końcu nauka nie musi być taka straszna! Wystarczy jedynie mieć dobre nastawienie i wygospodarować trochę czasu. Wiadomo co rok przybywa coraz więcej nauki i trzeba naprawdę bardzo się starać by mieć pozytywne oceny. Ja w tym roku jestem w trzeciej gimnazjum i zdaję sobie sprawę z tego, że to będzie ciężki rok. Nie przedłużając zapraszam do zapoznania się z kilkoma radami.
 

1. Ucz się systematycznie.

  Tak, właśnie. Naucz się systematyczności, bo potem będzie ci z tym ciężko. Ucz się z lekcji na lekcję. Czy nie łatwiej jest właśnie tak się uczyć, a przed sprawdzianem wszystko powtórzyć, a nie wkuwać na raz ogromne porcje materiału?


  
 2. Dodaj trochę koloru.

Ja na przykład uwielbiam kolorowe notatki. Dodaj i ty im nieco koloru. Są wtedy przejrzyste i lepiej je przyswoisz. Zakreślacze, cienkopisy są jak najbardziej wskazane. Pamiętaj - podkreślaj z umiarem! 


3. Słuchaj na lekcji.


To dużo daje. Jeśli więcej zapamiętasz z lekcji, będziesz mieć mniej nauki w domu. Dlatego warto czasem słuchać nauczyciela - wyjdzie ci to na dobre, a na pewno nie zaszkodzi.    


4. Rób notatki.


Notuj, notuj i jeszcze raz notuj. Wszystkie najważniejsze informacje. Przed sprawdzianem, kartkówką czy może klasówką. Podobno pisząc lepiej się zapamiętuje. A więc do dzieła!



 5. Piękne zeszyty cieszą oko.

Dlatego wybieraj jak najładniejsze okładki. Zostań zbieraczem pięknych zeszytów. Czyż nie milej uczyć się z zeszytów z piękną okładką? Ponadto cieszą oko, ale również  poprawiają nastrój i zachęcają do nauki.


 6. Planuj. 


Sprawdzian z biologii, kartkówka z matematyki czy może odpytywanie z chemii? Najlepiej załóż sobie notes, w którym będziesz zapisywać sobie najważniejsze rzeczy. Lub tak jak ja przyczepiaj do tablicy korkowej nad biurkiem kolorowe karteczki i o niczym już nie zapomnisz!


  7. Myśl pozytywnie. 

Nie panikuj, że nie zdążysz wszystkiego zrobić. Spokojnie. Rozplanuj sobie czas na odrabianie lekcji, naukę, przyjemności. Wiem, że wracając po 8-9 godzinach ze szkoły jest ciężko sobie ze wszystkim poradzić. Spróbuj wybrać się na spacer, a potem wziąć się za obowiązki. Najpierw za te ważne, a potem za mniej ważne.




22 komentarze:

  1. świetny post!
    obserwuje i zapraszam true-less.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super rady <3 Cudowne zdjęcia
    Pozdrawiam http://nataliaxxxsmile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia :)
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. super porady, ale systematyczność to podstawa :)


    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne rady, spróbuję ich przestrzegać! Nominowałam Cię do LBA :) więcej u mnie w nowym poście ;)
    Pozdrawiam♥ smileelucky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Karteczki akurat u mnie nigdy się nie sprawdzały. Te samoprzylepne często po prostu gdzieś znikały, a na tablicy korkowej pod natłokiem innych rzeczy chowała się informacja o ważnym sprawdzianie. W tej kwestii zdecydowanie wolę kalendarzyk. Myślę, że Twój post może być pomocny dla niektórych. Pozdrawiam :)

    pannanikt001.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Spoko, są w życiu rzeczy ważne i ważniejsze- u mnie też różnie bywalo z tą systematycznością :/

    Świetny zestaw, luz i wygoda przede wszystkim, ale wciąż jets modnie i stylowo :)większość dziewczyn powinna brać z Ciebie przykład, bo nie przekombinowałaś, tak jak bywa na większości blogów :/

    Ale masz pięknego kotełka <3
    ja mam dwa w domu :)

    pozdrowionka :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze zacząć planować xd
    http://zanetta44.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne porady :).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne rady.
    Ja właśnie mam zamiar skupić się w tym roku na systematyczności. Mam nadzieję, że mi się uda.

    Pozdrawiam :) Również obserwuję :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Aktualnie stosuję kilka rad, o których wspomniałaś i na prawdę jest łatwiej. Ale wszystko okaże się jutro, na sprawdzianie z chemii. Trzymaj za mnie kciuki, przyda się! :)
    + Dziękuję za odwiedzenie bloga i obserwację, również zaobserwowałam z miłą chęcią :)

    no-perfekt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobre rady :) Ja jestem już na studiach, ale do niektórych nadal się stosuję - zawsze mam ze sobą zakreślacze i notuję wszystko co tylko się da :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Planuję podobny post;)

    Zapraszam;) ---> klik, klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Moim największym problemem jest brak systematyczności
    Super blog, obserwuje
    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/
    w wolnej chwili prosze o KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze, że podkreśliłaś, żeby podkreślać z umiarem- podobno oko męczy się gdy kolorów jest więcej niż 3, a niektórzy myślą, że im więcej tym lepiej- w tym przypadku na pewno nie ;] Najważniejsza jest oczywiście systematyczność, ale wszystkie twoje rady tutaj są bardzo przydatne ;) pozdrawiam!

    http://you-always-be.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. :D
    Czasem słuchanie na lekcji nie wychodzi ..najbardziej na geografii :D

    http://virutite.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam jeszcze wakacje, ale niedługo się zacznie ;)
    mam takie same sposoby na "uprzyjemnienie" nauki :D
    pozdrawiam!

    Zapraszam na mój blog - famuart
    Dopiero zaczynam, mam nadzieję, że wpadniesz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. również obserwuję, będę wpadać i zapraszam do mnie :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne i efektowne rady! Bardzo fajny pościk :)

    --> http://dominikaaniedbalfashion.blogspot.com <--
    + Obserwuję i nie ukrywam, że liczę na to samo z Twojej strony ;))

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post ! Zapraszam do mnie - http://olciaa-03.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Strona główna